Każda działalność gospodarcza można prowadzić w różnych formach organizacyjno-prawnych. Taki wybór formy zależy od rozmiarów działalności, od liczby osób w nią zaangażowanych jak również od celów tej działalności. W takich sytuacjach można wyróżnić pojedyncze podmioty gospodarcze czyli jest to podmiot, który tylko reprezentowany jest przez osobę fizyczną na przykład jeden kupiec, jeden wytwórca itp. W sytuacji gdy pojedynczy podmiot gospodarczy nie dysponuje odpowiednim kapitałem, umiejętnościami, kwalifikacjami czy też odpowiednim pomieszczeniem nie może on otworzyć własnej działalności gospodarczej. Wówczas może jedynie podjąć współpracę z innymi jednostkami i w tej sytuacji może zawrzeć umowę spółki. Dlatego też właśnie dzięki powstaniu spółki może a nawet ma w ogóle szansę otwarcia własnej działalności gospodarczej. Każdą spółkę można otworzyć na podstawie przepisów kodeksu cywilnego czy też kodeksu spółek handlowych. Wówczas wspólnie z innymi osobami mogą prowadzić swój biznes.
O autorze
Podobne wpisy
Ostatnie wpisy
- Najnowsze innowacje technologiczne rewolucjonizujące obsługę klientów w restauracjach
- Prześwietlamy Połączenia: Klej UV Kontra Tradycyjne Techniki Klejenia Tworzyw
- AirFiber Airmax Swojczyce, Strachocin i Wojnów – Nowa Era Łączności w Twoim Regionie
- Sztuka zarządzania nieruchomością: Pokonaj wyzwania związane z trudnymi najemcami
- Wprowadzenie do skrytek depozytowych: 10 najczęściej zadawanych pytań
- Na czym tak naprawdę polega nowoczesna ochrona obiektów?
- Co zaliczamy do systemów kontroli dostępu?
- Co należy do obowiązków pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych?
- Kiedy warto skorzystać z usług firmy porządkowej?
- Drony – najważniejsze aspekty
Biznes
- Czym zajmuje się księgowość?
- W jaki sposób wykorzystać psychologię konsumenta w marketingu?
- Jak rozwijać umiejętności negocjacyjne na międzynarodowym rynku?
- Jak skutecznie wykorzystać PR w budowaniu wizerunku firmy?
- Księgowość i rachunkowość bez tajemnic – biuro podatkowe w Krakowie. Usługi rachunkowe, spółki akcyjne
- Jak budować silną markę na rynku konkurencyjnym?
- Jak skutecznie budować markę i zdobywać lojalnych klientów?
Negocjacje
- Negocjacje w branży telekomunikacyjnej: konkurencyjność i współpraca
- Jak negocjować projekty wieloetapowe: strategie i metody
- Negocjacje w miejscu pracy: budowanie harmonii i efektywność
- A może jednak nieco ekspresji?
- Negocjacje dwustronne vs. wielostronne: różnice i wyzwania
- Jak negocjować z konkurencją: rozwiązania win-win
- Negocjacje w przypadku nieuczciwej konkurencji: środki obronne
Archiwa
- marzec 2024
- grudzień 2023
- wrzesień 2023
- czerwiec 2023
- maj 2023
- kwiecień 2023
- styczeń 2023
- grudzień 2022
- październik 2022
- lipiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- marzec 2022
- luty 2022
- styczeń 2022
- grudzień 2021
- listopad 2021
- październik 2021
- wrzesień 2021
- sierpień 2021
- lipiec 2021
- czerwiec 2021
- maj 2021
- kwiecień 2021
- marzec 2021
- luty 2021
- styczeń 2021
- grudzień 2020
- listopad 2020
- październik 2020
- wrzesień 2020
- sierpień 2020
- lipiec 2020
- czerwiec 2020
- maj 2020
- kwiecień 2020
- marzec 2020
- luty 2020
- styczeń 2020
- listopad 2019
- październik 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- luty 2019
- wrzesień 2018
- sierpień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- luty 2018
- styczeń 2018
- grudzień 2017
- listopad 2017
- październik 2017
- wrzesień 2017
- sierpień 2017
- lipiec 2017
- maj 2017
- kwiecień 2017
- marzec 2017
- luty 2014
- styczeń 2014
- lipiec 2013
- czerwiec 2013
Polecamy przeczytać
- Wszystko w Twoich rękachSfinalizowanie pierwszej sprzedaży wydaje się dość proste, ale optymizm i pewność, które wnosisz, mogą sprawić, że będzie to największy …
- Jakie są najważniejsze czynniki sukcesu w e-commerce?Jakie są najważniejsze czynniki sukcesu w e-commerce? W dzisiejszych czasach e-commerce to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów gospodarki. …
- Rodzaje kart bankowychPlastikowe karty Prawie każdy dorosły Polak, posiada w swoim portfelu chociaż jedną kartę bankową. Niektórzy mają ich nawet kilka. …
- Planowanie strategiczne: kluczowe etapy i narzędziaPlanowanie strategiczne: kluczowe etapy i narzędzia Planowanie strategiczne jest niezwykle istotnym narzędziem, które pozwala organizacji na osiągnięcie swoich celów …
- Negocjacje w sektorze IT: jak osiągnąć innowacyjne rozwiązaniaNegocjacje w sektorze IT: klucz do osiągnięcia innowacyjnych rozwiązań Sektor IT rozwija się niezwykle dynamicznie, co wymaga od przedsiębiorstw …
- Jak rozwijać umiejętności marketingowe w branży usługowej?Wprowadzenie Rozwój umiejętności marketingowych jest kluczowym elementem sukcesu w branży usługowej. W dzisiejszym konkurencyjnym świecie, umiejętność dotarcia do klientów …
- Polichroniczność i monochronicznośćW poniższym artykule wyjaśnimy sobie, czym są negocjacje biznesowe dwóch typów – polichronicznego oraz monochronicznego. Zaczniemy od pierwszej, czyli …